Prečo nepoužívať reklamu na vlastných stránkach
Na stránkach, ktoré sú zadarmo, sú umiestnené rôzne reklamy, ktoré majú nahradiť ušlé príjmy prevádzkovateľovi servera. Na prvý pohľad sa to zdá obojstranne výhodný obchod, ale je to naozaj tak?
Pozrime sa na to bližšie.
Reklamy používané na týchto stránkach sú zvyčajne kontextové (Google AdWords, eTarget a pod.).
Ako funguje kontextová reklama?
Podstata je v umiestňovaní takých reklám, ktoré majú nejakú spojitosť s obsahom stránky a je väčšia pravdepodobnosť, že návštevníka táto reklama zaujme.
Napríklad na stránke venované bábätkám si mamičky môžu pozrieť reklamu na kočíky, detské oblečenie, prípadne detské šampóny. To je v poriadku, ale čo ak vy chcete predávať detské kočíky a máte webové stránky s kontextovou reklamou? Nuž, bude sa vám zobrazovať reklama na konkurenčného predajcu. Návštevník a potenciálny kupec už len zo zvedavosti klikne na reklamu a tá ho presmeruje na stránky konkurencie. V tom okamihu máte už iba 50% šancu, že predáte svoj výrobok. Naozaj ste ušetrili?
Kontextová reklama teda radikálne znižuje účinnosť webových stránok podnikateľov a živnostníkov.
Preto na stránkach Vlastného Webu nepoužívame kontextovú reklamu. Dokonca si môžete nechať odstrániť aj malý odkaz na tvorcu webu a tak získať stránky iba pre seba a 100% účinnosť.
Original title image made by Freepik.com